Toimintopainikkeet

Järjestö ja viestintä

Viestinta_uusi.jpg

Järjestötoiminta

  • Järjestimme eduskuntavaalipaneelin, joka lähetettiin suorana videolähetyksenä verkossa.
  • Organisoimme valtakunnallisen tempauksen, jossa pyttipannua myytiin tuottajan saamalla 30 sentin hinnalla. Tempaus nosti esiin tuottajien heikentyneen taloustilanteen, tuottajan alhaisen osuuden ruuan hinnasta ja sai paljon media huomiota. Lanseerasimme sanan ”reiluuttaminen” osana tempausta.
  • Osallistuimme Brysselissä Copan järjestämään mielenosoitukseen, jossa vaadittiin komissiolta ja EU:n päättäjiltä pikaisia toimenpiteitä maataloustuottajien poikkeuksellisen vaikean tilanteen helpottamiseksi.
  • Testasimme koekäytössä sähköistä jäsenkorttia, joka tulee kaikkien MTK-yhdistysten käyttöön vuoden 2016 aikana.
  • Jatkoimme Helmi-kilpailua, jossa palkittiin näyttävin yhdistysteko. Palkinto luovutettiin MTK:n valtuuskunnan kevätkokouksen yhteydessä Jalasjärven maataloustuottajayhdistykselle.


Viestintä

Viestintaa_numeroina_2015.jpg

  • Viestimme aktiivisesti ruoan, puun ja energian menekin sekä arvon lisäämiseksi. Otimme kantaa ruokakauppaketjujen hinnanalennuskampanjoihin ja toimme tuottajien heikentyneen taloustilanteen päättäjien tietoisuuteen.
  • Tuotimme viestintäaineiston Brysselin suurmielenosoitukseen ja viestimme medialle vaatimuksemme kriisitukipaketin tarpeesta.
  • Kampanjoimme kotimaisten kasvisten menekin edistämiseksi Voimaa Kasviksista-kampanjalla.
  • Organisoimme joulukuusigeokätköilyn koko Suomen metsänhoitoyhdistysten kanssa. Osallistuimme Metsänomistajat-ketjun viestintään tuottamalla materiaalia mhy-kentän tarpeisiin.
  • Otimme käyttöön uuden Emaileri-uutiskirjesovelluksen, jolla viestimme toimi- ja luottamushenkilöille ajankohtaisista asioista. Vuonna 2015 ilmestyneet uutiskirjeet olivat Viesti-uutiskirje, Metsäuutiset (mhy-kentälle) sekä Mepeille suunnattu Brysseli-viesti. Lisäksi tuotimme neljä numeroa jäsenlehti Mainiota.
  • Suunnittelimme tietohallinnon kanssa dokumentinhallintajärjestelmän tehostamaan toimi- ja luottamushenkilöiden työskentelyä.
  • Kasvatimme MTK:n medianäkyvyyttä 7 % (muut mediat kuin MT), mtk.fi-sivujen kävijämäärää 25 % ja sosiaalisessa mediassa seuraajien määrää 30 % vuodesta 2014.
  • Teimme Youtube-kanavaamme yli 25 videota viestinnän tehostamiseksi.
  • Järjestimme Helsingin Rautatientorilla herkkujen Suomi-tapahtuman, joka keräsi 50 000 kävijää.
  • Olimme mukana seitsemässä valtakunnallisessa messutaphtumassa, jotka olivat Educa-messut, Farmari, SuomiAreena, Herkkujen Suomi, Kunta-markkinat, KoneAgria ja Metsämessut/Elma.
Tulosta Sähköposti Facebook Twitter Google+ Lisää
Sivu päivitetty: 6.4.2016
Osallistu mtk.fi-kyselyyn!
Vastanneiden kesken arvomme tablet-tietokoneen.